CNV - Samen aan de slag voor meer jongeren in de techniek

Maak samen met andere studenten en starters uit de techniek jongeren enthousiast over jouw vakgebied!

Door de personeelstekorten in de technische sector blijft het belangrijk om jongeren te enthousiasmeren voor de techniek. En wie kan dat nu beter dan jij, die nog niet zo lang geleden zelf de keuze voor een technische studie heeft gemaakt?

Ga daarom met medestudenten en -starters op pad om gastlessen te geven en events te organiseren. Je geeft de gastlessen op basisscholen en middelbare scholen, vaak als onderdeel van een wedstrijd in samenwerking met een tof bedrijf in de techniek.

Daarnaast boost je je cv: je krijgt een professionele presentatie- en communicatietraining van twee dagdelen, je verdiept ook andere skills tijdens vier interactieve masterclasses en je helpt mee met het organiseren van een wervelende TechTalk: het event waar jonge sprekers van startups of impactvolle bedrijven het podium krijgen. Dit doe je niet alleen! Je komt in contact met andere TechActivators en je breidt je netwerk uit met technische jongeren uit het hele land.

Nog meer doen? Een aantal jongeren zal worden opgeleid tot TechInfluencer. Dit zijn TechActivators die ook online delen wat ze meemaken in de techniek. Zo bereiken we nóg meer jongeren!

TechActivators is een initiatief van CNV Jongeren in samenwerking met Jet-Net & TechNet, met als doel een community te vormen van jonge studenten en starters die hebben gekozen voor een technische studie. Samen zetten we met verschillende activiteiten techniek op de kaart.

Interesse om TechActivator te worden? Dit gaan we doen:

1. Je doet mee aan een professionele training van twee dagdelen in presentatie- en communicatievaardigheden en aan vier interactieve masterclasses die jou verdieping geven in andere vaardigheden. Denk bijvoorbeeld aan een masterclass storytelling!

2. Je gaat aan de slag met het geven van gastlessen op basisscholen en middelbare scholen om jongeren te enthousiasmeren voor jouw vakgebied!

3. Een aantal TechActivators wordt getraind en begeleid als TechInfluencer en post online over wat zij meemaken in de techniek.

4. Aan het einde van het jaar help je mee met het organiseren van de TechTalk: een aansprekend jongerenevent op een mooie locatie.

5. Samen onderhouden we een community van studenten en starters uit de techniek die met elkaar netwerken, van elkaar leren en elkaar inspireren.

Wat krijg je van ons?

• Een professionele training van twee dagdelen in presentatie- en communicatievaardigheden. Zo sta jij zelfverzekerd voor de groep!
  • Vier masterclasses die je persoonlijke en professionele ontwikkeling een boost geven
  • Een vrijwilligersvergoeding
  • Een netwerk/community met leeftijdsgenoten uit dezelfde sector
  • De kans om mee te helpen met het organiseren van een TechTalk waarbij je jouw enthousiasme voor de techniek overbrengt op anderen

Wat verwachten we van jou?

• Je inzet voor minimaal zes gastlessen van Vakkanjers
  • Je aanwezigheid bij de masterclasses
  • Je hulp bij het organiseren van de TechTalk om deze tot een groot succes te maken!

Word online actief!

Naast de gastlessen, zijn een aantal TechActivators ook online actief. Zij delen hun belevenissen in de techniek op sociale media. Met deze ‘TechInfluencers’ willen we nog meer jongeren bereiken en enthousiasmeren.

Heb je interesse om Techinfluencer te worden en regelmatig over jouw belevenissen in de technische sector te posten? Meld je dan aan! Als Techinfluencer krijg je een extra training en begeleiding om zoveel mogelijk jongeren op social media te bereiken. Daarnaast ontvang je een extra vergoeding van 25 euro: in totaal dus 75 euro per maand dat je actief bent!

Wil je je samen met leeftijdsgenoten uit de technische sector inzetten om meer jongeren enthousiast te maken over techniek?

Geef je dan op als TechActivator door een e-mail te sturen naar info@cnvjongeren.nl Meer info is te vinden op: www.cnvjongeren.nl/techactivators.

Bezoek de website

Locatie: Nederland